HTML

Tanuljunk vezetni BECSÜLETESEN!!!

Ami kikívánkozik belőlem: Jogosítványom megszerzésének története - avagy megéri becsületesnek lenni, csak túl sokba kerül...

Friss topikok

  • Mefi88: Nem írod már a blogod? :/ pedig szívesen olvasnám, én is most csináltam a jogsit, bár nekem normál... (2012.02.18. 22:53) Zebrán való áthaladás - ha az iskolások engedik...
  • Etniez: Ez a poszt is egy teljesen jogos bukásról szól. Az hittem, hogy ez egy normális blog lesz, de utól... (2011.12.01. 12:00) Harmadik forgalmi vizsgám
  • Etniez: 1. a vb látja, ha nézed a tükröt, árulkodó a fejformád. 2. nem értem ezt én sem 3. ezt sem értem 4... (2011.12.01. 11:54) Második forgalmi vizsgám
  • Etniez: Ha be kell avatkoznia az oktatónak, akkor automatikusan bukta van, mégsem sorolta fel a vb. (2011.12.01. 11:37) Forgalmi vizsgán...
  • Etniez: "Állandóan belenyúlkált a kormányba. Szinte mindig ketten vezettünk. Amikor a munkahelyemen ezt el... (2011.12.01. 11:28) Vezetés a forgalomban!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Linkblog

2010.08.15. 16:26 átvert vizsgázó

Élményeim az autós társakkal kapcsolatban

Az első néhány hónap tapasztalata

 

    Az első hónapokban sokat idegeskedtem vezetés közben. Nem ismertem az autót, sokig tartott, míg hozzászoktam. Hetekig „körül sem néztem” benne:). Furcsa volt, hogy én vezettem. Addig csak utas voltam. Amikor először kitakarítottam, akkor „fedeztem fel” igazán.

 

A vezetésről...

   Sokáig nagyon lassan mentem. Nem mertem szűk utcákba bemenni. Csak olyan helyen parkoltam, ahol nagyon kevés autó állt meg. Úgy indultam el, hogy előtte megterveztem az útvonalat.

   Mindenki kielőzött, nagyon ügyetlennek éreztem magam. Megijedtem, ha a belső tükörből megláttam, hogy valaki van mögöttem. Különösen akkor, ha meg is állt. Akkor még nem tudtam olyan gyorsan kikanyarodni forgalmasabb utakra, lassan indultam el akkor is, ha a lámpa zöldre váltott.

   Egy idő után mindez már megszokottá vált. Azt mondogattam magamban: mindenki volt kezdő. Ha ezt valaki nem érti meg, akkor is így van. Gyakorolni kell! Minél többet vezetni. Ha lehet, minden nap. És nemcsak a megszokott útvonalon, hanem mindenfelé!

   Az autós társakkal kapcsolatban csak jót tudok mondani. Talán egyszer dudáltak rám, mert nem tudtam a főútra kikanyarodni, ahol ráadásul olyan kanyar van, ami nem látható jól be. Hiába dudált rám a mögöttem lévő, kénytelen volt várni.

   Szerencsére már ilyen problémáim nincsenek. Hat hónapos a jogosítványom, majdnem minden nap vezetek. Bevallom, még mindig olyan parkolóhelyeket keresek, ahol biztonságosan be tudok állni. Legjobban azokat a parkolókat szeretem, amik merőlegesen vannak az útra. Oda nyugodtan be lehet tolatni, és tuti, hogy nem állnak rám. Viszont megtanultam tükörből betolatni a garázsba, ez egy hatalmas sikerélmény volt:). Többször vezettem Pesten. Ezek a pesti utak nagyon nehezek és fárasztóak voltak, de rengeteget tanultam. Már nem félek előzni sem.

 

   Most kezdem nagyon élvezni a vezetést. Bátor lettem. Elvezetnék akár a világ végére is. Nem félek semmitől. Most kell majd vigyáznom :).

 

   A „T” betűs matricát nem tettem ki az autóra. Azt mondták, ha kiteszem, „ledudálnak”. A türelmetlenebbek matrica nélkül is megteszik. De mint írtam is, az emberek többsége nagyon rendes, udvairas. Igyekszem én is közéjük tartozni.

 

1 komment

Címkék: autó parkolás pest vezetés tapasztalat utas jogosítvány garázs ledudál dudálás útvonal tervezés tolatás kielőz autós társak t betűs matrica


A bejegyzés trackback címe:

https://jogositvanyommegszerzese.blog.hu/api/trackback/id/tr82223446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

seeway 2011.07.04. 00:28:00

Kezdők akkor vagyunk mikor tanpályán vezetünk, kezdők mikor városban és elméletileg mikor jogsit kapsz már a belejöttem kategóriában lenni... :P De tekintettel arra hogy nőből vagy elnézzük :D
süti beállítások módosítása