HTML

Tanuljunk vezetni BECSÜLETESEN!!!

Ami kikívánkozik belőlem: Jogosítványom megszerzésének története - avagy megéri becsületesnek lenni, csak túl sokba kerül...

Friss topikok

  • Mefi88: Nem írod már a blogod? :/ pedig szívesen olvasnám, én is most csináltam a jogsit, bár nekem normál... (2012.02.18. 22:53) Zebrán való áthaladás - ha az iskolások engedik...
  • Etniez: Ez a poszt is egy teljesen jogos bukásról szól. Az hittem, hogy ez egy normális blog lesz, de utól... (2011.12.01. 12:00) Harmadik forgalmi vizsgám
  • Etniez: 1. a vb látja, ha nézed a tükröt, árulkodó a fejformád. 2. nem értem ezt én sem 3. ezt sem értem 4... (2011.12.01. 11:54) Második forgalmi vizsgám
  • Etniez: Ha be kell avatkoznia az oktatónak, akkor automatikusan bukta van, mégsem sorolta fel a vb. (2011.12.01. 11:37) Forgalmi vizsgán...
  • Etniez: "Állandóan belenyúlkált a kormányba. Szinte mindig ketten vezettünk. Amikor a munkahelyemen ezt el... (2011.12.01. 11:28) Vezetés a forgalomban!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Linkblog

2010.04.08. 19:49 átvert vizsgázó

Harmadik forgalmi vizsgám

       Az új évet vizsgával kezdtem, 2010. január 13-án szerdán, 13:30-kor.

     A vizsga előtt eljött értem az oktató, hogy egy kicsit gyakorolhassak. Amikor beszálltam az autóba, és rámnézett, látta, hogy nagyon ideges vagyok. Mondta, hogy próbáljak megnyugodni, mert így gondok lesznek a vizsgán... Gondok akadtak...

     A vizsgabiztos pontosan érkezett. Ott álltunk az autó mellett. Kérdezgette az adataimat, közben nézte a személyimet. Körbejártam az autót; már nem is tudom, hanyadszorra néztem meg a kerekeket és a lámpákat...

Remegett a jobb lábam, alig birtam nyomni a gázpedált. Még ki se mentem a vizsgaközpontból, már lefulladtam. Fékpróba után rögtön. Azt hittem, nem is kell újraindítanom az autót, mehetek haza... De mivel nem szólt a vizsgabiztos, indítottam, és mentem. Ő mondta az útvonalat. Nem úgy, ahogy az oktatótól megszoktam. Ez az „irányítás” tele volt „következő lehetőséggel”. Feszülten figyeltem. Előszeretettel mondta a behajtani tilos táblák előtt, hogy a „következő lehetőségnél forduljon erre vagy arra”. Csak úgy lestem a táblákat, nehogy rontsak.

     Ilyen nehéz és elbénázott vizsgám még nem volt! Elidegeskedtem. Ennél az egynél vállalom, hogy mindent, de mindent elrontottam. Háromszor fulladtam le, annyira ideges voltam. A harmadik lefulladás után csak úgy mentem elindulni, ha felpörgettem a motort. Ez is növelte a hibapontjaim számát. Nagyon nehéz volt az útvonal. Az összes egyirányú és jobbkezes utcába bementünk.

     Kb. 25 perc után az egyik jobbkezesbe nem néztem be. Aztán kétirányú utcából balról kanyarodtam balra, mert azt hittem, hogy egyirányú... Itt meg is állított a vizsgabiztos, és megkérdezte, hogy ez milyen utca volt? Nem tudtam... Teljesen pánikban voltam. Abba akartam hagyni a vizsgát, mert éreztem, hogy hibát hibára halmozok. Nem tudtam koncentrálni az idegességtől. Innen már a vizsgaközpont felé mentünk. A harmadik nagy hibám, mielőtt félreállított az volt, hogy zebrán váltottam sávot.

     Amikor helyet cseréltünk az oktatóval, azt kérdezte a vizsgabiztos, hogy ugye érzem, hogy ez nem volt jó teljesítmény? Persze, hogy érzem, - feleltem. Nagyon sírtam. És nagyon szégyelltem magam. Azt mondta a vizsgabiztos, hogy a vezetés veszélyes üzem, itt emberéletekről van szó, ezért nem tud átengedni... Annyira a nyelvemen volt, hogy pont azért vagyok még mindig itt, mert az emberéleteket néztem. Ha az elején fizettem volna, már rég lenne jogsim...

 

3 komment

Címkék: vizsga oktató műszaki útvonal fékpróba vizsgabiztos gázpedál forgalmi vizsga lefulladni egyirányú utca vizsgaközpont körbejárni az autót jobbkezes utca


A bejegyzés trackback címe:

https://jogositvanyommegszerzese.blog.hu/api/trackback/id/tr941905435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Take-it-Easy 2010.08.28. 19:48:28

Sajnos sokszor utólag derül ki, hogy minőségi különbség van a között a vizsga között, ahol nem kened meg a vizsgáztatót, és a között, ha megkened. Olyankor az oktató "észrevétlenül" akár bele is nyúlhat a pedálokba... Szégyen.

átvert vizsgázó 2010.08.31. 18:47:19

Az ilyen embereket nem lenne szabad sem oktatni, sem vizsgáztatni. Elveszik az ember kedvét egy életre a vezetéstől...

Etniez 2011.12.01. 12:00:08

Ez a poszt is egy teljesen jogos bukásról szól. Az hittem, hogy ez egy normális blog lesz, de utólag kiderült hogy téged teljesen jogosan buktattak meg minden alkalommal. Ezért kár volt blogot nyitni :(
süti beállítások módosítása